Andre brancher

Hver branche har sine unikke behov. Microbizz har særlige features til optimering af arbejdsgange i alle brancher.

”Enterprise løsning”

Med Microbizz kan virksomheden optimere planlægningen og udførelsen af opgaver og projekter – styre kvalitet og dokumentation, minimere administration og effektivisere arbejdsgangene. Det gælder for virksomheder inden for alle brancher.

Inden for Facility Management, Service og Håndværksvirksomheder kan Microbizz tilbydes som en brancheløsning med forhåndsdefinerede arbejdsgange og standarder. Men inden for alle brancher, kan en Microbizz løsning også etableres på basis af den pågældende virksomheds arbejdsgange – vi kalder det en ”Enterprise løsning”. Det kræver naturligvis, at virksomhedens workflows er definerede, så de kan danne grundlag for opsætningen i Microbizz. Dette kan eventuelt gøres i samarbejde med Ventu, hvor der typisk vil blive afholdt en eller flere workshops med det formål at få virksomhedens arbejdsgange beskrevet i forhold til mulighederne med Microbizz. På basis af dette kan en løsning defineres, så virksomhedens arbejdsgange og opgavestyring optimeres.


Case: Bravida Danmark A/S

Med Microbizz kan vi håndtere kravene til sporbarhed og dokumentation – let og effektivt

Bravida Danmark søgte en løsning, som kunne håndtere fuld sporbarhed og kvalitetsstyring i forhold til materialer og værktøjer i forbindelse med signalprogrammet på fjernbanestrækningerne på Sjælland og Fyn.

 

 

“Vores hovedentreprenør havde et klart krav til os om, at vi skulle kunne dokumentere fuld sporbarhed og styre kvaliteten vedr. alle materialer og værktøjer. Det kan vi nu med Microbizz. Derudover kan vi let og effektivt styre planlægningen af opgaver og installationer samt kvaliteten i hele signalprojektet – i én og samme løsning. Vi har fået et unikt overblik, som gør det lettere at håndtere så stort et projekt”, fortæller projektkoordinator hos Bravida Danmark, Nina Christiansen.

Case_Bravida_Danmark

Større sikkerhed

Materialer og værktøjer, der anvendes i projektet, registreres i Microbizz via QR koder. Kvalitetskontroller registreres via tjekskemaer. ”Uden Microbizz ville vi være nødt til at håndtere det hele manuelt og via excel-ark. Det ville have betydet, at vi skulle bruge mange flere administrative ressourcer, og vi ville aldrig opnå samme sikkerhedsgrad. Via Microbizz kan vi altid, let og hurtigt, både dokumentere kvalitetskontrollerne og anvendelsen af materialer. Det er let, hurtigt og fleksibelt at lave rapporter. Dermed har vi opnået optimal sikkerhed og effektivitet samtidig”, fortæller Nina Christiansen.

Effektiv opgavestyring

Med Microbizz kan Bravidas medarbejdere hurtigt få overblik over opgaverne og deres indhold via smartphone, tablet eller PC. Der kan lægges noter ind på opgaven og udfyldes kvalitetsskemaer ”on site”. Alt i alt betyder det mindre tid til administration og mere tid til drift og kvalitet.

Eksterne partnere

Åben op for maskinrummet

Via extranettet kan relevante data og dokumenter vises til kunder, samarbejdspartnere, leverandører mm. Dokumenter kan være tilbud, ordrebekræftelser, aftaler, kvalitetsskemaer, flyttesyn mm. Eksterne partnere kan svare på skemaer og uploade dokumenter.

Tal med en Microbizz ekspert

Vi er altid kun et telefonopkald eller en e-mail væk — når du vil i kontakt med os.



Christian André Pontoppidan

Christian André Pontoppidan

cap@ventu.dk
+45 3110 4061


Christian Fennert Madsen

Christian Fennert Madsen

cfm@ventu.dk
+45 3015 1222

Det gode selskab

Microbizz anvendes inden for en lang række brancher til alt lige fra opgave- og projektstyring, kvalitetsstyring, processtyring, ressourceoptimering, salgsstyring mm.