Hvad kan Microbizz gøre for dig der arbejder med byggeri, håndværker- og entreprenørvirksomhed?
Arbejder du i byggesektoren har du formentligt rygende travlt og stort behov for løsninger der kan give dig overblik i hverdagen. Med Microbizz får du overblik over dine opgaver, og funktioner der hjælper dig til bedre planlægning og dokumentation, så du sikrer din indtjening. Du kan nemt og hurtigt dele dokumentation med dine kunder og samarbejdspartnere og på den måde styrke dine relationer. Du kan øge kvaliteten i det udførte arbejde, fordi Microbizz tager højde for krav til bl.a. certificeringer i opgaveplanlægningen og giver dig mulighed for let at udfylde ks-skemaer via Microbizz app'en – on site. Ydermere optimerer du projektstyringen og får et aktuelt overblik over det igangværende arbejde med data, der altid er opdateret.
Microbizz platformen udvikles og implementeres af eksperter, der kender entreprenør- og håndværkerbranchen og de trends og udfordringer, som netop din virksomhed står overfor. Læs mere herunder.
Hvordan optimeres arbejdsgangene hos entreprenører og håndværkere?
Én samlet, digital arbejdsgang i kun 7 trin
Se i videoen hvordan Microbizz digitaliserer og strømliner arbejdsgange fra start til slut i entreprenør- og håndværkervirksomheder.
Se hvordan entreprenør- og håndværksvirksomheder bruger Microbizz
"Vi kan se, at vi i dag har 1/3 kundesvigt i forhold til før Microbizz, samtidigt med at vi leverer 3 gange så meget"
Hos Entreprenørfirmaet Nordkysten bruges Microbizz til at planlægge og styre projekter start til slut. Det er slut med excelark og manuel indtastning. Og der kan nu komme mange flere opgaver igennem. Se hvordan i videoen.
Ltech får overblik og sparer tid med Microbizz
I Ltech bruges Microbizz til at planlægge og styre projekter start til slut. Microbizz giver overblik over projektstatus, tidsforbrug og dokumentation gennem hele processen, så Ltech kan spare tid på administrativt arbejde. Se hvordan i videoen.
Poul Sejr Nielsen har plads til flere og større ordrer med Microbizz
Håndværkervirksomheden Poul Sejr Nielsen bruger Microbizz til sagsstyring lige fra oprettelse af ordre til fakturering. Microbizz giver virksomheden større frihed, større overblik og mere gennemskuelige processer. Hør mere i videoen.
Microbizz-løsningen hos Poul Sejr Nielsen er leveret og implementeret af vores partner Digital.iQ.
EnergiElektrikeren strømliner processer med Microbizz
Hos EnergiElektrikeren giver Microbizz bedre sammenhæng og overblik på opgaver. Derfor kan virksomheden håndtere flere ordrer både nu og i fremtiden, fordi systemet er fleksibelt, og kan følge med virksomhedens vækst. Hør mere i videoen.
Microbizz-løsningen hos EnergiElektrikeren er leveret og implementeret af vores partner Digital.iQ.
Hoffmann A/S
“Hele den digitalisering af vores opgaveflow har betydet store administrative besparelser, komplet overblik og flere opgaver igennem på samme tid."
Adressér trends og udfordringer i byggebranchen med Microbizz
Øget fokus på kvalitet og compliance, bæredygtighed og et godt arbejdsmiljø er nogle af de trends, der påvirker byggesektoren lige nu. Hør i videoen hvordan Microbizz brancheløsningen til håndværkere og entreprenører hjælper med at gøre udfordringer i markedet til muligheder og konkurrencefordele.

Kompleks projektstyring
- Vanskeligt at få overblik over projektstatus, økonomi, færdiggørelsesgrad m.m. i store projekter
- Microbizz kan håndtere projektstyring fra a til z – samt integrere med hele opgavestyringen, så der opnås et samlet overblik i realtid

Samarbejde med underleverandører
- De fleste projekter involverer underleverandører, så der er behov for at inkludere disse i den digitale arbejdsgang
- Med Microbizz kan I inkludere underleverandører i jeres fulde projekt- og opgavearbejdsgang og dermed strømline samarbejdet
- I kan dele dokumenter og opgaveinformationer i realtid og sikre det fulde overblik over projektet

Håndtering af kvalitet og compliance
- Det er en stor udfordring at håndtere kvalitets- og complianceregler, der ofte er opgave- og projektspecifikke
- Med Microbizz kan I koble skemaer og regler til opgaver og sikre, at specifikke procedurer følges, samt at opgaver udføres af medarbejdere med de rette certifikater m.m.

Højnede krav til bæredygtighed
- Flere krav ift. bæredygtig anvendelse og genanvendelse af materialer, som gør planlægning, udførelse og dokumentation af projekter mere komplekst
- Med Microbizz kan I allokere udvalgte materialer til opgaver, dokumentere materialeforbrug via tekst og billeder, og opsætte særlige arbejdsgange, der skal følges for at sikre, at opgaver udføres ifølge guidelines

Fokus på et godt arbejdsmiljø
- Der er et øget fokus på arbejdsmiljø, ansvar og medarbejdertilfredshed
- Med Microbizz kan I sikre at opgaver planlægges i overensstemmelse med aftalte forhold, og I kan anvende skemaer til løbende at måle og forbedre medarbejdertilfredshed og arbejdsmiljø
Få inspiration for byggeri og anlæg direkte i indbakken
Vil du modtage løbende nyheder, der er relevante for din branche? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og få opdateringer bl.a. om branchetrends, kommende events, produktnyheder m.m.
Skab resultater med Microbizz
Funktioner i Microbizz' entreprenørløsning

GPS til bedre planlægning og overblik
Microbizz har en GPS-funktion, der giver dig et realtidsoverblik over opgaver, kunder, køretøjer og udstyr.
Funktionen hjælper dig og din virksomhed på flere måder:
- I får overblik over byggepladsen og de forskellige håndværksopgaver der skal udføres
- I får overblik over lokation og tilgængelighed på køretøjer og udstyr
- I kan planlægge udførslen af opgaver baseret på lokation af medarbejdere og køretøjer og spare transporttid
Appen der gør det let at udføre opgaver i marken
Microbizz appen gør det nemt og bekvemt for dine medarbejdere at finde relevante informationer og dokumentere deres arbejde, når de er på farten.
Med appen kan du bl.a.:
- Se informationer om kunden og håndværksopgaven der skal udføres
- Se alle informationer tilknyttet opgaven, f.eks. tidsestimater, deadlines, beskrivelser, skemaer, filer og billeder
- Registrere timer på stedet både med check-in/check-ud og manuelt
- Registrere udlæg til varekøb og værktøj
- Tilføje fotodokumentation af det udførte arbejde
- Udfylde skemaer til f.eks. kvalitetskontrol og afvigelser


Skemaer forbinder processer, styrker compliance og øger produktiviteten
Microbizz har en skemafunktion, der har brede anvendelsesområder og kan tilpasses processerne i jeres entreprenør-/håndværkervirksomhed.
Med skemaer kan I bl.a.:
- Oprette jeres egne KS-skemaer og forbinde dem til opgaver, så opgaver ikke kan afsluttes uden udfyldt KS-skema
- Automatisk generere nye opgaver baseret på afvigelser ved udførelse
- Nemt og hurtigt overlevere udførte opgaver med skemaer, der automatisk genererer f.eks. rapporter, nye opgaver, noter eller e-mails
Entreprenører og håndværkerfirmaer der bruger Microbizz
Microbizz giver en lang række fordele for håndværkervirksomheder og entreprenører pga. systemets store fleksibilitet og brugervenlighed. Herunder er nogle af virksomhederne i branchen, der bruger Microbizz.







