Microbizz til Facility Management
Facility Management er et forretningsområde med stor variation i typen af opgaver.
Opgaverne kan være alt fra kantine- eller receptionspasning til håndværksmæssige opgaver og opgaver inden for service, vedligeholdelse og eftersyn af såvel indvendige som udvendige arealer. Det kan være opgaver inden for administration af lejemål, håndtering af henvendelser fra lejere mm.
Samtidig er der høje krav til kvalitet – samt en række lovpligtige eftersyn, som skal overholdes. Krav til effektivitet og fleksibilitet er høje – tids- og vareforbrug skal kunne dokumenteres. Microbizz kan håndtere alle disse krav – både hvad angår egne medarbejdere men også samarbejdspartnere og timelønnede.
Dokumentation af opgaver, ressourceforbrug og kvalitet er et key issue og her kan kunderne få direkte adgang via extranettet.
Green Circle A/S
Se her, hvordan Microbizz fungerer hos Green Circle.
Anlægsgartner Gottlieb
Se her, hvordan Microbizz fungerer hos Anlægsgartner Gottlieb.
En samlet arbejdsgang i kun 7 digitale trin
Se nedenfor hvordan vores løsning til Facility Management fungerer.
Typiske anvendelsesområder
Microbizz er en alt-i-en løsning med et meget bredt anvendelsesområde – lige fra opgavestyring til dokumentation, kvalitetsstyring og ledelse.
Det hele hænger sammen og giver totalt set en mulighed for en samlet optimering af virksomhedens drift, kvalitet og dokumentation.
Case: Partneren
Med Microbizz kan vi styrke vores fokus på kunderne
Hos Partneren startede beslutningen om en løsning til digital drift med, hvorvidt der skulle tages udgangspunkt i økonomidelen, som kernen i et nyt system – eller om omdrejningspunktet skulle være kunderne.
Catja Winther, Adm. direktør, Partneren
”Vi så på forskellige nye økonomisystemer, som også kunne håndtere drift. Men vi syntes ikke, de var brugervenlige nok. Plusserne var selvfølgelig, at det ville være hurtigere for os at få koblet tingene sammen. Men brugerfladen var ikke god nok. Derudover var jeg ikke interesseret i, at økonomisystemet skulle være kernen i hele virksomheden. Vi er en meget servicedrevet virksomhed, og i vores verden er det kunderne, og ikke nøgletallene, som skal være det centrale for driften og vores medarbejdere”, fortæller Catja Winther, adm. direktør hos Partneren.
Store besparelser
Partneren valgte Microbizz, som det nye centrale system. Forventningerne til udbyttet af Microbizz var primært at få struktur og deling på alle informationer i virksomheden, at få optimeret forretningsgange og processer samt at få effektiviseret administrationen, ikke mindst i forhold til lønbehandlingen.
Eksterne partnere
Åben op for maskinrummet
Via extranettet kan relevante data og dokumenter vises til kunder, samarbejdspartnere, leverandører mm. Dokumenter kan være tilbud, ordrebekræftelser, aftaler, kvalitetsskemaer, flyttesyn mm. Eksterne partnere kan svare på skemaer og uploade dokumenter.
Kontakt os
Kontakt os, hvis du ønsker mere information om Microbizz. Vi er altid kun et telefonopkald eller en e-mail væk.

Katrine Othendal Nielsen
kn@ventu.dk
+45 30151871

Ehsan Ravesh
er@ventu.dk
+45 3015 1425

Mette Gertz
mg@ventu.dk
+45 3133 3622
Referencer inden for Facility Management
Ventu er på kort tid blevet markedsleder inden for Facility Management-branchen. I FM-branchen er der et bredt spektrum af opgavetyper. Ofte er der behov for smidig planlægning og håndtering af såvel gentagne opgaver som ad hoc opgaver, foruden registrering af tid, kvalitetsskemaer, eventuelle afvigelser, inspektioner, håndtering og tracking af udstyr, ruteplanlægning, GPS, håndtering af underleverandører, registrering af vareforbrug og ikke mindst realtime dokumentation og information til samarbejdspartnere og slutkunder, hvilket kan håndteres via Microbizz’ extranet.





