Hvad kan Microbizz gøre for dig der arbejder med Service Management?
Hvis du arbejder med serviceopgaver kan Microbizz hjælpe dig med at digitalisere og optimere dine arbejdsgange. Det gælder både gentagne serviceopgaver og ad hoc opgaver. Microbizz hjælper dig med at automatisere planlægningen og frigive administrative ressourcer, så du kan bruge tiden på at levere en høj servicekvalitet til dine kunder. Desuden får du overblik over kvalitetsstyring og dokumentation på opgaver, og værktøjer til at sikre at den rette dokumentation er tilgængelig herunder certifikater, SLA-aftaler m.m.
Microbizz platformen udvikles og implementeres af eksperter, der kender servicebranchen og de trends og udfordringer, som netop din virksomhed står overfor. Læs mere herunder.
Hvordan optimeres arbejdsgangene i servicevirksomheder?
Én samlet, digital arbejdsgang i kun 7 trin
Se i videoen hvordan Microbizz digitaliserer og strømliner arbejdsgange fra start til slut i servicevirksomheder.
Se hvordan kunder bruger Microbizz til Service Management
Fyns Kran Udstyr sikrer ensartethed og sporbarhed med Microbizz
I Fyns Kran Udstyr planlægges og udføres serviceeftersyn på udstyr med Microbizz, og hele serviceprocessen optimeres og strømlines ved at forbinde opgaver, udstyr og skemaer. Se hvordan det fungerer i videoen.
Microbizz er med til at sikre, at dokumentationen er i orden
Stenhøj anvender Microbizz i deres serviceafdeling til planlæginng, tidsregistrering og dokumentation. Kunderne kan finde alt via kundeportalen. Se mere i videoen.
4.000 servicekontrakter på mini-renseanlæg
Watersystems A/S både producerer, leverer og servicerer mini-renseanlæg. Virksomheden har digitaliseret og strømlinet alle arbejdsgange. Se mere her i videoen.
Fra 3 systemer til 1 system
Før Microbizz skulle serviceteknikerne hos W-ventilation udfylde servicepapirer i ét system, timer i et andet system og økonomi i et 3. system. Nu er alt samlet i Microbizz.
Adressér trends og udfordringer i servicebranchen
IoT, forebyggende vedligeholdelse, fjernservice m.m. – hør i videoen hvordan Microbizz hjælper servicevirksomheder med at adresse markedstrends og udfordringer og styrke deres konkurrenceevne.

Compliance og dokumentation
- Det er tidskrævende at administrere kvalitetsskemaer og dokumentation på opgaver og udstyr, og sikre at certifikater er opdaterede og tilgængelige
- Med Microbizz kan skemaer, billedokumentation og afvigelser kobles til opgaver og udstyr. Skemaer kan gøres obligatoriske, de kan generere certifikater og de kan være med til at styre arbejdsgange og procedurer.

Kompleks planlægning
- Udfordrende at planlægge både ad hoc og gentagne opgaver, der involverer forskellige typer af udstyr, og har forskellige servicedeadlines, intervaller og SLA'er, og som ydermere kan være underlagt lovkrav
- Microbizz samler alle dine objekter i én løsning med søge- og filtreringsmuligheder, funktioner til håndtering af forskellige intervaller og påmindelser, SLA-funktionalitet m.m.

Den komplette kundeoplevelse
- Kunderne efterspørger komplette serviceoplevelser, der inkluderer ydelser som f.eks. rådgivning, indsigt i data i realtid, forbundne services m.m.
- Microbizz er en alt-i-en løsning, der kan håndtere hele arbejdsgangen inklusive forbundne services, og som giver kunderne indsigt og muligheder for selvbetjening. Det resulterer i frigivelse af ressourcer internt samt en bedre kundeoplevelse

IoT og forebyggende vedligeholdelse
- Kunderne efterspørger stærke værktøjer til forebyggende vedligeholdelse, strømlining af processer, minimering af nedetid, mindskelse af omkostninger til udstyr og forlængelse af udstyrets levetid
- Microbizz indeholder historiske udstyrsdata, der kan bruges til at optimere serviceplanlægningen, og kan integreres med IoT og BI-løsninger

Mere fjernservice
- I markedet udbydes der i stigende grad fjernservice, fordi det giver hurtigere reaktionstid, reducerer serviceomkostninger pga. reduceret transporttid, er mere bæredygtigt, og det giver kortere nedetid og højere produktivitet
- Microbizz tilbyder en række fordele ved håndtering af fjernservice inkl. muligheder for at udveksle udstyrsdata, dele billeddokumentation, dele dokumenter og manualer m.m.
Få service management inspiration direkte i indbakken
Vil du modtage løbende nyheder, der er relevante for din branche? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og få opdateringer bl.a. om branchetrends, kommende events, produktnyheder m.m.
Skab resultater med Microbizz
Funktioner i Microbizz' serviceløsning

GPS giver overblik over udstyr og optimerer planlægningen
Microbizz har en GPS-funktion, der giver dig et realtidsoverblik over opgaver, kunder, køretøjer og udstyr.
Funktionen hjælper dig og din virksomhed på flere måder:
- I får overblik over lokation og tilgængelighed på udstyr
- I kan let se, hvad der er udlejet, hvad der skal serviceres og hvor
- I kan planlægge udførslen af opgaver baseret på udstyrslokation og spare tid på transport
Appen med alt det serviceteknikeren skal bruge i marken
Microbizz appen gør det nemt og bekvemt for dine medarbejdere at finde informationer og dokumentere deres arbejde, når de er på farten.
Med appen kan I bl.a.:
- Se alle detaljer på relevant udstyr inkl. certifikater og dokumenter
- Nemt udfylde formularer og certifikater
- Scanne QR-koder på udstyr der åbner det rette skema, opgave, dokument eller andet
- Tilføje billeder og noter til serviceopgaven
- Registrere timer på stedet både med check-ind/check-ud og manuel tidsregistrering
- Få adgang til det hele 24/7 baseret på data i realtid


Skemaer sikrer at opgaver fuldendes og udføres korrekt
Microbizz har en skemafunktion, der har brede anvendelsesområder og kan tilpasses til processerne i netop jeres servicevirksomhed.
Med skemaer kan I bl.a.:
- Udfylde tjeklister og afvigelsesskemaer efter endt opgaveudførelse, som kan generere nye aktiviteter
- Koble sikkerhedscertifikater og kvalitetsformularer til opgaver, så I sikrer at opgaver udføres iht. fx lovkrav
- Generere PDF-rapporter der automatisk sendes til kunder, når de pågældende servicetjek er udført